Γράφει ο
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΤΕΝΕΚΟΥΔΗΣ*
«Ουτοπία ή Πραγματικότητα»
Μετά τις καταλυτικές εκλογές στις ΗΠΑ και την ανάληψη της Προεδρίας τον Ιανουάριου του 2025 από τον Donald Trump, το παγκόσμιο σύστημα διεθνούς οικονομικής ευστάθειας εισήλθε σε μια νέα κατάσταση ισορροπίας που παλινδρομεί προς εύρεση του νέου σημείου σταθερότητας.
Οι μέχρι τώρα ισχύουσες σταθερές της παγκόσμιας τάξης μέσω των ισχυόντων θεσμικών εργαλείων και οργάνων διακυβέρνησης π.χ. ΟΗΕ, Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου, Ε.Ε., Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, G-7, G-8, G-20, Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, ΝΑΤΟ, BRICS, κλπ. έχουν υποστεί τεράστιο λειτουργικό shock και προσπαθούν εναγωνίως να προσαρμοστούν στη νέα οικονομική πραγματικότητα.
Ενισχύστε το militaire.gr ,δείτε γιατί ΕΔΩ
Έτσι, η μέχρι σήμερα γεωπολιτική και γεωστρατηγική εφαρμογή των διεθνών σχέσεων μέσω των ισχυόντων Συνθηκών, Συμφωνιών, Συνεργασιών κλπ. υποβαθμιζονται σε δευτερεύουσας σημασίας προτεραιότητες όπου ξαφνικά κυριαρχεί μια νέα Σταθερά-Δρών που θα καθορίσει την εξέλιξη του πλανήτη στα χρόνια που διανύουμε και που κάλλιστα θα μπορούσε να ονοματιστεί ‘’ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΕΩΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ/ POLITICAL GEOMARKETING’’.
Ο οραματιστής καθηγητής και θεμελιωτής της Επιστήμης του Μάρκετινγκ Philip Kotler είχε αναπτύξει τη θεωρία των τεσσάρων (4) ‘’Ps’’, δηλαδή των: Product (Προϊόν), Price (Τιμή), Promotion (Προβολή) και Place (Τοποθεσία).
Ωστόσο, εν καιρό αυτή τη θεωρία την αναβάθμισε, εξέλιξε και πρόσθεσε άλλα δύο (2) ‘’P’’ ονομάζοντάς τα ‘’Mega Ps’’: δηλαδή Power (Δύναμη) και Public Relations (Δημόσιες Σχέσεις).
Είναι αυτό ακριβώς που τώρα βιώνει καθημερινά ο παγκόσμιος πληθυσμός μέσω της πρακτικής εφαρμογής της νέας εμπορικής πολιτικής από τον νέο Πρόεδρο των ΗΠΑ.
Ενισχύστε το militaire.gr ,δείτε γιατί ΕΔΩ
Οι παγκόσμιες σχέσεις πλέον των κρατών επηρεάζονται από τις σχέσεις Προσφοράς – Ζήτησης και τα Κράτη – Έθνη προσδιορίζονται σαν Αγορές και Προϊόντα, π.χ. πολύτιμες γαίες, ενέργεια, εξοπλισμοί, γη/ έδαφος, υψηλή τεχνολογία, υγεία κλπ.
Έτσι κάθε Κυβέρνηση Κράτους (είτε κατά μόνας είτε με αμοιβαία επωφελείς συμπράξεις) θα πρέπει να επαναπροσδιορίσει εγκαίρως τα ίδια συμφέροντα του Τόπου της προς όφελος της Εθνικής Οικονομίας και της ευμάρειας των πολιτών της.
Πέραν πάσης αμφιβολίας σε αυτή τη ταραγμένη και αβέβαιη χρονική περίοδο που διέρχεται ο Πλανήτης μας, σε Μακροοικονομικό Ορίζοντα μένει να αποδειχθεί εάν η πρακτική εφαρμογή του προαναφερθέντος ορισμού ‘’ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΕΩΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ/ POLITICAL GEOMARKETING’’ θα είναι μία ‘’Ουτοπία’’ ή ‘’Πραγματικότητα’’ στις Διεθνείς Σχέσεις.
Α.Γ. Τενεκούδης, MSc, MD, MA, PhD(c)
–Μέλος Δ.Σ. (Κοσμήτωρ) Αεροπορικής Ακαδημίας Ελλάδος
–τ. Γενικός Διευθυντής Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
Πηγή Άρθου
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.