Σε εξέλιξη είναι εδώ και μήνες οι επαφές του ιταλικού ομίλου Leonardo, του μεγαλύτερου αμυντικού της γειτονικής χώρας και ενός από τους κορυφαίους πανευρωπαϊκά, με την τουρκική Baykar των αδελφών Bayraktar, για πιθανή συνεργασία σε συμπαραγωγή και εξέλιξη μη επανδρωμένων.
Πάντως το “ιταλικό” πάτημα της Baykar έχει ήδη εκδηλωθεί, καθώς εξαγόρασε στο τέλος του 2024 την προβληματική Piaggio Aerospace, η οποία όμως μπορεί να επιτρέψει την παραγωγή μη επανδρωμένων εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παράλληλα όμως με αυτή την κίνηση υπάρχει και η συζήτηση με τη Leonardo, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της, τον Roberto Cingolani, να επισκέπτεται πριν λίγες μέρες την τουρκική εταιρεία στην Κωνσταντινούπολη.
Όπως μεταδίδει και το τουρκικό πρακτορείο Anadolu, ο Cingolani σε συνέντευξη του επιβεβαιώνει τις επαφές “πολλών μηνών” με την Baykar και πως “κοιτάμε σοβαρά την πιθανότητα κοινής ανάπτυξης προϊόντων και τεχνολογιών…ανοίγοντας νέες αγορές κυρίως στην Ευρώπη”.
Η συνεργασία, όπως λέει ο Cingolani, μπορεί να συνδυάσει τα ηλεκτρονικά της Leonardo με τα μη επανδρωμένα της Baykar, οπότε η γκάμα των δύο ομίλων θα ταιριάξει ιδανικά. Ανέφερε μάλιστα πως μια τέτοια διαδικασία όχι μόνο μπορεί να παράγει νέα μη επανδρωμένα, αλλά και να προτείνει σχεδιάσεις που να ταιριάζουν σε μαχητικά 6ης γενιάς, δηλαδή ως “συνοδευτικά” τους. Η Leonardo ήδη μετέχει στο πρόγραμμα 6ης γενιάς μαχητικού GCAP, μαζί με Βρετανία και Ιαπωνία, οπότε η αναφορά που γίνεται έχει προφανώς και συγκεκριμένο περιεχόμενο.
Ακόμη, για τον ίδιο ήταν εντυπωσιακή η εμπειρία επίσκεψης στην Baykar όπου είδε “κορυφαίες εγκαταστάσεις, χιλιάδες νέους μηχανικούς, μια γκάμα προϊόντων διεθνούς επιπέδου και μια παθιασμένη για εξέλιξη ηγετική ομάδα”.
Αν οι συνομιλίες μεταξύ των δύο ομίλων ευοδωθούν τότε η Baykar θα έχει την ευκαιρία να αναβαθμίσει σημαντικά το ευρωπαϊκό προφίλ της, προσφέροντας τα μη επανδρωμένα της σε πολλές περισσότερες χώρες, και με την εγγύηση της Leonardo, τα δικά της δίκτυα πωλήσεων και υποστήριξης και βέβαια με όποιες αναβαθμίσεις και βελτιώσεις προσφέρει η ιταλική εταιρεία από την δική της εμπειρία. Από την άλλη, η Leonardo θα μπορεί να μπει άμεσα στο χώρο των μεγάλων μη επανδρωμένων αεροσκαφών (στον οποίο δεν έχει τεχνογνωσία), που είναι σε ταχεία εξέλιξη διεθνώς, και σε μεγάλη ζήτηση. Μια τέτοια κίνηση βέβαια υποθέτουμε θα έχει και την σημαντική στήριξη των δύο κυβερνήσεων, Ρώμης και Άγκυρας, που εδώ και χρόνια αναζητούν και μεγαλύτερη προσέγγιση.
Πηγή Άρθου
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.