Το πράσινο φως για να εκκινήσει μια σειρά έργων που είχαν διακοπεί το προηγούμενο διάστημα στο λιμάνι του Πειραιά, λόγω δικαστικής προσφυγής δημάρχων της περιοχής, δίνει η έκδοση απόφασης περιβαλλοντικών όρων από το αρμόδιο τμήμα του υπουργείου Περιβάλλοντος στο οποίο περιλαμβάνεται και η κυκλοφοριακή μελέτη.
Μεταξύ των έργων αυτών είναι η επέκταση στον νότιο προβλήτα κρουαζιέρας, που θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, αλλά και η βυθοκόρηση στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά.
Τα έργα είχαν διακοπεί έπειτα από προσφυγή δημάρχων της περιοχής στο Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο είχε αναφέρει ότι η Απόφαση Έκδοσης Περιβαλλοντικών Όρων θα πρέπει να συνοδεύεται υποχρεωτικά από κυκλοφοριακή μελέτη, λαμβάνοντας υπόψη της τους κυκλοφοριακούς φόρτους της περιοχής.
Επίσης, το ΣτΕ είχε επισημάνει ότι η διάθεση των βυθοκορημάτων από τα έργα θα πρέπει να γίνει σε αδειοδοτημένες χερσαίες εγκαταστάσεις, αντί της απόρριψής τους σε θαλάσσια περιοχή ή της ενσωμάτωσής τους σε τσιμεντοκιβώτια άλλου λιμενικού έργου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΛΠ για το θέμα έχει ήδη υπογράψει σύμβαση με ιδιωτική εταιρεία.
Ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας, που αναμένεται να ξεκινήσει το επόμενο διάστημα αφού λάβει και τις σχετικές άδειες από το υπουργείο Ναυτιλίας, είναι έργο που επιδοτείται σημαντικά και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, συνολικού προϋπολογισμού 136,2 εκατ. ευρώ, ενώ βρίσκεται στην προσήνεμη περιοχή της εισόδου του λιμανιού, νοτιοδυτικά του μόλου Θεμιστοκλέους.
Η κατασκευή του θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγάλων κρουαζιερόπλοιων (άνω των 300 μέτρων), δίνοντας ώθηση στις προσπάθειες για ανάπτυξη και ενίσχυση της κρουαζιέρας.
Ποια είναι τα έργα
Τα έργα στο λιμάνι του Πειραιά που υπόκεινται στους όρους της παρούσας απόφασης του υπουργείου Περιβάλλοντος είναι τα εξής: Επέκταση Επιβατικού Λιμένος Πειραιώς – Νότια Πλευρά, βυθοκόρηση κεντρικού λιμένα, ανακατασκευή πέτρινης αποθήκης σε Μουσείο, κατασκευή και λειτουργία Εθνικού Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων, βελτίωση υποδομών Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης Περάματος, μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας, νέο κτίριο γραφείων στις εγκαταστάσεις του ΣΕΠ, κατασκευή και λειτουργία υποσταθμού υψηλής τάσης/μέσης τάσης με κατασκευή και λειτουργία ηλεκτρικών σταθμών και εγκαταστάσεων για την από ξηράς ηλεκτροδότηση των ελλιμενιζόμενων πλοίων, αλλά και έργα διαμόρφωσης του ναυπηγοεπισκευαστικού λιμένα Περάματος.
Επίσης, συμπεριλαμβάνονται έργα για τη συνολική κυκλοφοριακή μελέτη και δημιουργία δικτύου eco buses εντός της χερσαίας ζώνης του Κεντρικού Λιμένα για την εξυπηρέτηση επιβατών και εργαζομένων και τη σύνδεση με τους σταθμούς του Μετρό, ΗΣΑΠ, Προαστιακού και των πλησιέστερων στο λιμάνι του Πειραιά στάσεων του Τραμ και των λεωφορειακών γραμμών.
Ακόμη, περιλαμβάνεται η προμήθεια εταιρικών ηλεκτρικών λεωφορείων, λειτουργία γραμμών για τη μεταφορά των εργαζομένων του ΟΛΠΟΛΠ +1,90% προς και από τους χώρους εργασίας τους, αλλά και μεταφορά όλων των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων που θα εξυπηρετούνται από το νέο έργο της Νότιας Επέκτασης μέσω ειδικού σκάφους (shuttle boat), από και προς το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας για την επιβίβαση και αποβίβαση στα τουριστικά λεωφορεία.
Πηγή Άρθου
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.