Εξαιρετικά ενδιαφέροντα είναι τα εκθέματα της διεθνούς έκθεσης αμυντικών συστημάτων και τεχνολογιών «DSEI 2023». Ένα έκθεμα το οποίο κεντρίζει το ελληνικό ενδιαφέρον είναι τα σύγχρονα ΥΠΟΧ (Υποβρύχια Οχήματα) για τη Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών του Πολεμικού Ναυτικού και τις Ελληνικές Ειδικές Δυνάμεις κατ’ επέκταση.
Η εταιρεία JDF με έδρα τη Σκωτία του Ηνωμένου Βασιλείου παρουσίασε νέα μέσα υποβρύχιας διείσδυσης και ακολούθως διαφυγής/ απαγκίστρωσης. Σημειώνεται πως από τακτικής πλευράς η υποβρύχιας διείσδυση είναι η πλέον αφανής μέθοδος προσέγγισης εγγύς του στόχου ή της περιοχής ενδιαφέροντος.
Τα ΥΠΟΧ που παρουσιάστηκαν είναι τo Carrier Seal καθώς και το μικρότερο Shadow Seal. Το πρώτο μπορεί να μεταφέρει μια οκταμελή ομάδα βατραχανθρώπων (2 μέλη αποτελούν το πλήρωμα διακυβέρνησης του ΥΠΟΧ) ενώ έξι βατραχάνθρωποι μεταφέρονται στο πίσω τμήμα του σκάφους ενώ το Shadow Seal μεταφέρει 4 βατραχανθρώπους.
Το Shadow Seal έχει ακτίνα δράσης τα 25 ναυτικά μίλια πλέοντας υποβρυχίως με ταχύτητα 4.5 κόμβων ενώ η ακτίνα δράσης του με πλεύση επιφανείας ανέρχεται στα 80 ναυτικά μίλια με ταχύτητα 3.5 κόμβων.
Στο παρακάτω γράφημα της εταιρείας επιδεικνύονται οι σχετικές επιχειρησιακές δυνατότητες του Shadow Seal. Το Shadow Seal είναι πλήρως αερομεταφερόμενο από ελικόπτερα (CH-47 Chinook) ή αεροπλάνα (C-130) ή εναλλακτικά μεταφερόμενο από σκάφη ανορθοδόξου πολέμου. Αμφότερα του εξασφαλίζουν προσέγγιση εγγύς της τελικής περιοχής ενδιαφέροντος ενώ κατά τη τελική φάση προσέγγισης το Shadow Seal πλέει υποβρυχίως.
Αντιστοίχως το Carrier Seal ένα εμφανώς μεγαλύτερο ΥΠΟΧ έχει μέγιστη ακτίνα δράσης τα 15 ναυτικά μίλια (μπορεί να διπλασιαστεί εάν φέρει και επιπλέον μπαταρίες, συνολικά 30 ναυτικά μίλια) με ταχύτητα 4 κόμβων ενώ η ακτίνα δράσης του πλέοντας στην επιφάνεια της θάλασσας είναι 150 ναυτικά μίλια (επιπλέον 75 ναυτικά μίλια μπορούν να διανυθούν εάν τοποθετηθούν επιπρόσθετες δεξαμενές καυσίμων) με ταχύτητα 25 κόμβων. Η μέγιστη ταχύτητα είναι οι 30 κόμβοι.
Kαι το Carrier Seal είναι πλήρως αερομεταφερόμενο από ελικόπτερα και μεταγωγικά αεροσκάφη.
Πηγή Άρθου
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.