Γράφει ο
Ιωάννης Ιντζές*
Άνοιξε η σχετική εφαρμογή για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων. Όπως μάθαμε από τη σχετική συζήτηση στη Βουλή θα είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές ασφάλειας πτήσεων του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) ενώ θα έχουν ζώνη μηχανικής ανάγνωσης και RFID τσιπ, στα οποία θα καταχωρούνται δεδομένα από τρίτους, τα οποία θα μπορούν να αλλάζουν, αλλά δεν θα μπορεί να τα αναγνώσει ο κάτοχος της ταυτότητας.
Βέβαια δεν μας είπαν ακόμη εάν πέραν από μέσο ταυτοποίησης, η νέα ταυτότητα θα αποτελεί και το υποχρεωτικό μέσο διασύνδεσης στις βάσεις δεδομένων της ψηφιακής διακυβέρνησης και σε όλα τα προσωπικά μας δεδομένα.
Οι νέες ταυτότητες μας έχουν απασχολήσει και στο παρελθόν, όταν επιχειρήθηκαν να εισαχθούν στην ζωή μας με άλλο όνομα (κάρτα πολίτη, έξυπνη κάρτα κλπ), ενώ πολλά έχουν λεχθεί και για τους κινδύνους που εγκυμονεί η συσσώρευση όλων των προσωπικών μας στοιχείων σε μία βάση δεδομένων, ο χειρισμός και εκμετάλλευση της οποίας είναι σίγουρο ότι δεν μπορεί να εξασφαλισθεί ότι θα γίνεται με αγνές προθέσεις, ούτε και από ποιόν θα γίνεται. Ούτε είναι δυνατόν να ισχυρισθεί κανείς ότι ένα ηλεκτρονικό σύστημα είναι αδιάτρητο και ασφαλές σε κακόβουλες προσπάθειες υποκλοπής και προσβολής.
Γνωρίζοντας τον τρόπο λειτουργίας των Δημοσίων Υπηρεσιών, μπορούμε να πούμε ότι καμία Υπηρεσία δεν πρέπει και δεν χρειάζεται να έχει πλήρη πρόσβαση στα στοιχεία που τηρούν άλλες Υπηρεσίες για έναν πολίτη. Πχ μία τράπεζα δεν πρέπει να γνωρίζει το ιατρικό αρχείο ενός καταθέτη, ούτε η Εισαγγελία που τηρεί τα ποινικά μητρώα, τις αγοραστικές συνήθειες ενός πολίτη. Στη διαχείριση των πληροφοριών γενικά, αλλά και στις Ένοπλες Δυνάμεις που κατά κύριο λόγο διαχειρίζονται πληροφορίες, ισχύουν δύο αρχές. Η πρώτη αφορά τη διαβάθμιση (classification) που έχουν τα πρόσωπα που χειρίζονται πληροφορίες. Ο κάθε υπάλληλος (ή στρατιωτικός) ονομαστικά και αφού ελεγχθεί εξονυχιστικά η εντιμότητά του και άλλα στοιχεία, πρέπει να έχει μία διαβάθμιση για το ποιες πληροφορίες μπορεί να χειρίζεται. Και η δεύτερη αρχή και ποιο σημαντική, είναι η «αναγκαιότητα να ξέρει» (need to know). Τι σημαίνει αυτό; Ένας Στρατιωτικός μπορεί να είναι διαβαθμισμένος να χειρίζεται απόρρητες πληροφορίες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να έχει πρόσβαση σε όλες τις απόρρητες πληροφορίες του Στρατού. Χειρίζεται μόνο αυτές που είναι στην αρμοδιότητά του (πχ σχέδια, συντήρηση, επιχειρήσεις κλπ). Το ίδιο και ένας υπάλληλος τραπέζης, μπορεί να έχει πρόσβαση στα στοιχεία ενός καταθέτη, αλλά δεν μπορεί να έχει πρόσβαση σε όλους τους καταθέτες της τράπεζας ή άλλων τραπεζών (πχ από περιέργεια για να δει τι καταθέσεις έχει ο τάδε τραγουδιστής ή πολιτικός). Οι βασικές αυτές αρχές «διαχείρισης πληροφοριών» με την περίπτωση της νέας ταυτότητας ακυρώνονται πλήρως.
Βέβαια ήδη είναι σε εξέλιξη η επικοινωνιακή προετοιμασία της κοινωνίας για να δεχτεί ολοπρόθυμα την νέα ταυτότητα, ενώ στα ΜΜΕ παίζει η ανάγκη πάταξης της φοροδιαφυγής, η οποία καθίσταται ο νέος εχθρός της κοινωνίας, ο οποίος μπορεί να αντιμετωπισθεί αποτελεσματικά μόνο με την νέα ταυτότητα και την κατάργηση των μετρητών, που είναι και αυτή στον προγραμματισμό της ΕΕ από τον προσεχή Οκτώβριο. Γιατί η κυβέρνηση δεν φροντίζει πρώτα να εισπράξει τα εκατοντάδες εκατομμύρια των δανείων που χρωστά η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και συγκεκριμένα ΜΜΕ; Γιατί δεν ελέγχει τους τραπεζίτες οι οποίοι ενεργώντας με πολιτική σκοπιμότητα και εντολές, δίνουν δάνεια για εξυπηρέτηση «ημετέρων» και μετά προβαίνουν σε «μαγικές ρυθμίσεις» (στην πράξη κούρεμα) για να μπορούν να λένε ότι το δάνειο τους είναι «εξυπηρετούμενο»; Ας δούμε αυτά τα πολύ απλά και μετά ας μιλήσουμε για φοροδιαφυγή. Το πρόβλημα είναι οι μεγάλοι φοροφυγάδες και όχι οι μικροί. Βέβαια η πάταξη της φοροδιαφυγής, ενώ μας βρίσκει όλους σύμφωνους, δεν μπορεί να γίνεται η αιτία να μπει μία κοινωνία σε πλήρη έλεγχο. Ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα. Όταν κάτι είναι καλό πρέπει να γίνεται και με τον καλό τρόπο. Όχι με καταναγκασμό και απειλές.
Το θέμα των νέων ταυτοτήτων έχει και πτυχές που εγγίζουν σοβαρά θέματα της Ορθοδόξου Πίστεως και της Αγίας Γραφής. Άλλωστε ότι κάνουμε έχει και πνευματικές συνέπειες. Σχετικές ανακοινώσεις έχουν κατά καιρούς εκδοθεί, τόσο από την Εκκλησία της Ελλάδος, όσο και από το Άγιον Όρος, με πολύ εμπεριστατωμένη επιχειρηματολογία και λεπτομερή αναφορά των λόγων για τους οποίους δεν πρέπει να παραλάβουμε τις νέες ταυτότητες. Επίσης για το θέμα μίλησαν και Άγιοι της εκκλησίας, με χαρακτηριστικότερο τον Άγιο ΠΑΪΣΙΟ. Δεν θα σταθώ στο τι είπαν, αν και είναι εξόχως σημαντικά, προκειμένου να καταδειχθεί ότι η επιβολή των νέων ταυτοτήτων είναι επικίνδυνη και για έναν άλλο λόγο, αυτόν της πρόκλησης ενός νέου εθνικού διχασμού, με βάση την αρχή του «διαίρει και βασίλευε».
Μία σύντομη ιστορική αναδρομή είναι αρκετή για να διαπιστώσουμε ότι όσες φορές ο Λαός μας διχάσθηκε και χωρίσθηκε, επακολούθησε μία εθνική καταστροφή. Ίσως αυτός να είναι και ο στόχος όσων κατά καιρούς απεργάζονται για εμάς άνομα σχέδια, δηλαδή προσπαθούν να μας χωρίσουν για να μπορέσουν ευκολότερα να μας επιβάλουν τους στόχους τους. Πριν την άλωση της Κωνσταντινούπολης είχαμε τους ενωτικούς και ανθενωτικούς, πριν την μικρασιατική καταστροφή τους Βασιλικούς και τους Βενιζελικούς, μετά τον 2οΠΠ είχαμε τους κομουνιστές και τους Εθνικόφρονες, ενώ πριν την εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο ο Λαός είχε χωρισθεί σε Μακαριακούς και Αντιμακαριακούς. Ακολούθησαν μετά την μεταπολίτευση οι Γαλάζιοι και οι Πράσινοι, ενώ μόλις πρόσφατα ένας άλλος διχασμός μας επιβλήθηκε με αφορμή τον υποχρεωτικό εμβολιασμό για τον covid. Εκεί ο χωρισμός δεν ήταν μόνο κοινωνικός, αλλά ήταν και «φυσικός» με ποικίλους αποκλεισμούς (πχ εστίαση, εκδηλώσεις) και απαράδεκτα πρόστιμα.
Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να επιδιώκουμε την ενότητα και την ειρήνη όταν καταπατείται η ελευθερία, η αλήθεια και η πίστη. Αλλά θα πρέπει να αγωνιζόμαστε για την πραγματική ελευθερία και την αλήθεια η οποία είναι προς όφελος της κοινωνίας και της πατρίδος.
Έτσι και με τις ταυτότητες. Ενώ δε έχουμε λύσει πολλά και σημαντικά προβλήματα της καθημερινότητάς μας, όπως την ασφάλεια των τρένων, την προστασία από πλημμύρες και φωτιές, την υγεία, την απασχόληση των νέων, την ακρίβεια, το επίπεδο παιδείας, την εγκληματικότητα, κλπ έχει αναχθεί σε υπέρτατο στόχο η νέα ταυτότητα. Για ποιο λόγο; Γιατί κάποιοι εμφανίζονται ως «σωτήρες» μας (όπως έγινε και επί covid) και με το πρόσχημα της καλύτερης εξυπηρέτησης, της ευκολίας στα ταξίδια, της φοροδιαφυγής και ότι άλλο θολό και ακατανόητο, καταργούν την ελευθερία μας, επιβάλλοντας σταδιακά ένα σύστημα πλήρους παρακολούθησης και ελέγχου όλων των δραστηριοτήτων μας. Και για να επιβληθεί αυτό θα χρησιμοποιήσουν τα γνωστά και δοκιμασμένα μέτρα «φόβος, εξαναγκασμός, παρακολούθηση». Και πάλι θα διχασθεί ο λαός σε αυτούς που θα τρέξουν να τις παραλάβουν, γιατί είναι ανοιχτόμυαλοι και προοδευτικοί και σε αυτούς που για τους δικούς τους λόγους θα αρνηθούν. Ένας ακόμη διχασμός χωρίς λόγο. Ένας ακόμη διχασμός εκ του πονηρού. Άραγε τι μας ετοιμάζουν στο εγγύς μέλλον; Μπορεί η παντοδυναμία μίας Κυβέρνησης να έχει «αλήθεια ωραία θωριά» όπως λέει ο Διονύσιος Σολωμός στον Εθνικό μας Ύμνο, αλλά δυστυχώς στο τέλος έρχονται δάκρυα θλιβερά. Η διχόνοια είναι «δολερή» και ίσως ο μεγαλύτερος εχθρός της Ελλάδος. Εάν κάποιοι επιμείνουν στην επιβολή των νέων ταυτοτήτων και διχασθεί ο Λαός, αυτό θα είναι εθνικά επιζήμιο. Γιατί τότε και μόνο τότε δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για κάποια εθνική ήτα. Μη ξεχνάμε ότι έχουμε σε εξέλιξη Ελληνοτουρκικές διαπραγματεύσεις.
Η δήλωση του πρώην Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Χρήστου Σαρτζετάκη το 2000, όταν την ελληνική κοινωνία δίχασε άλλη μία φορά το θέμα της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες, είναι πολύ επίκαιρη.
«Εύχομαι η λογική και η σύνεση να πρυτανεύσουν σε όλους. Δια να μην οδηγηθούμε σε ανόητους διχασμούς, οι οποίοι μπορεί τελικώς να αποδειχθούν ως σατανικώς επινοηθείσα αυτοπαγίδευσις δια τον απροσανατολισμού του Ελληνικού Λαού από τα αληθινά του προβλήματα και τους αληθινούς κινδύνους, που επαπειλούν τα εθνικά μας δικαιώματα και τα εθνικά μας συμφέροντα»
Ο διχασμός επαναλαμβάνεται.
*Ο Αντιστράτηγος ε.α. Ιωάννης Ιντζές είναι απόφοιτος της Σχολής Εθνικής Άμυνας, κάτοχος ΜΑ στην «Εφαρμοσμένη Στρατηγική και τη Διεθνή Ασφάλεια» και υπεύθυνος Τομέα Εθνικής Άμυνας του Κινήματος ΝΙΚΗ.
Πηγή Άρθου
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.