Μαζί με τις ανακοινώσεις του Νίκου Δένδια για την απόκτηση και 4ης φρεγάτας Belharra ήρθαν οι ανακοινώσεις και για αλλά προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού, επιβεβαιώνοντας πλήρως το ρεπορτάζ του enikos.gr στις 3 Σεπτεμβρίου για το μεγάλο εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού μέσα από τη Νέα Δομή των Ενόπλων Δυνάμεων.
Του Χρήστου Μαζανίτη
Όπως ανακοίνωσε χθες από το Λοριάν της Γαλλίας ο Νίκος Δένδιας δεν είναι μόνο η πρόσκτηση της 4ης φρεγάτας Belharra που περιλαμβάνεται στον σχεδιασμό του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για το Πολεμικό Ναυτικό.
«Με το πρόγραμμα ναυπήγησης των 4 φρεγατών BELHARA. Με τα προγράμματα εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ, των πυραυλακάτων ΡΟΥΣΣΕΝ, αλλά και των υποβρυχίων μας, τα οποία θα ξεκινήσουν άμεσα να υλοποιούνται στην Ελλάδα. Με την κτήση των τεσσάρων περιπολικών ISLAND, τα οποία σύντομα θα ενταχθούν στον στόλο μας. Με τη μελλοντική συμμετοχή της χώρας στο σχεδιασμό και στη συνέχεια τη ναυπήγηση της νέας φρεγάτας CONSTELATION. Με τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα της Ευρωκορβέτας. Με τη δημιουργία ενός πυραυλικού απόρθητου τείχους επιφανείας στο Αιγαίο. Με την προώθηση μιας σειράς μικρότερων σε μέγεθος αλλά μεγάλων σε επιχειρησιακή αξία προγραμμάτων. Αλλά και τη ναυπήγηση νέων υποβρυχίων στο τέλος της δεκαετίας και πάντοτε μέσα στα δημοσιονομικά όρια της χώρας, κάνουμε απολύτως τα απαραίτητα βήματα εκσυγχρονισμού κι επιχειρησιακής αναβάθμισης του Πολεμικού μας Ναυτικού και των Ενόπλων Δυνάμεων» ανέφερε ο υπουργός.
Σύμφωνα με πληροφορίες του υπογράφοντος που δημοσιεύθηκαν στο enikos.gr και την Realnews της Κυριακής το ΕΜΠΑΕ για το ΠΝ περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έως 15 φρεγάτες, έως 8 κορβέτες και 10 υποβρύχια. Ένα πρόγραμμα που θα φτάσει και ίσως ξεπεράσει τα 25 δισ.
Το κόστος προμήθειας της επιπλέον φρεγάτας μαζί με τη σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου στην έκδοση ΗΝ και τους στρατηγικούς πυραύλους Scalp Naval, υπολογίζεται στα 1,5 δισ. ευρώ.
Το νέο ολοκληρωμένο πρόγραμμα για το ΠΝ περιλαμβάνει την επιπλέον ναυπήγηση 5 έως 7 φρεγατών Constellation σε συνεργασία με το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό, κάτι που θυμίζουμε ότι πρώτη είχε αποκαλύψει η “Realnews” πριν από έναν χρόνο. Πρόκειται για πλοία εκτοπίσματος 6.700 τόνων, που λογίζονται στην κατηγορία των αντιτορπιλικών, με το κόστος τους να φτάνει και για τα 7 τα 9 δισ.
Εξελίξεις έχουμε όμως και στο θέμα των τεσσάρων ΜΕΚΟ, που έχει κλειδώσει η απόφαση για τον εκσυγχρονισμό τους, με σκοπό να προσφέρουν γι’ ακόμη 15 χρόνια τις υπηρεσίες τους. Ο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού φαίνεται να αγγίζει τα 800 εκατ. και να φτάνει το 1,050 δισ. μαζί με τα νέα οπλικά. Ειδικότερα, οι πληροφορίες του enikos.gr αναφέρουν ότι θα δοθεί μεγάλη σημασία στην αναβάθμιση των ηλεκτρονικών ενώ το πρόγραμμα θα διαρκέσει 36 μήνες και για 4 καράβια αντί 90 που πρότεινε η κοινοπραξία που θα αναλάβει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού.
Ο κύβος ερρίφθη για την ενίσχυση και του στόλου των υποβρυχίων. Μία απόφαση που κινείται προς τρεις διαφορετικές κατευθύνσεις.
Αφενός, σε ό,τι αφορά τα τέσσερα «αόρατα» υποβρύχια Type 214 κλάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, που έχει αποφασιστεί ο εκσυγχρονισμός μέσης ζωής, που περιλαμβάνει κυρίως νέα ηλεκτρονικά. Κάτι που θα τους προσδώσουν νέο πλεονέκτημα έναντι των τουρκικών της αντίστοιχης κλάσης και θα προσφέρουν στην Ελλάδα συνέχεια στην υποβρύχια υπεροχή, που απολαμβάνει από το 2012 κι ένθεν. Το κόστος υπολογίζεται στο 1 δισ.
Όμως, έχει αποφασιστεί η ναυπήγηση 4 νέων υποβρυχίων, με την πλατφόρμα που φαίνεται να προκρίνεται να κρατείται ως επτασφράγιστο μυστικό. Παράλληλα, υπάρχουν σκέψεις η επιλογή ναυπήγησης των 4 να γίνει πακέτο με την προμήθεια και 2 μεταχειρισμένων, ώστε να υπάρχει ένας συμπαγής στόλος 2 τύπων, που θα δημιουργεί οικονομίες κλίμακος. Το πρόγραμμα υπολογίζεται να φτάσει τα 7 δισ. μαζί με την υποστήριξή τους.
Πηγή Άρθου
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.