Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης συνεχίζει να αναζητεί λύση.
Το δημόσιο δίνει αποζημίωση 85 εκ. ευρώ για την υποθαλάσσια αρτηρία, ένα project που δεν προχώρησε ποτέ και έμεινε στα συρτάρια…
Στον περιφερειακό της Θεσσαλονίκης το «χάος» που προκαλείται (και επηρεάζει και τις κεντρικές οδούς της πόλης) αποτελεί συχνό φαινόμενο, σχεδόν καθημερινό.
Πριν από 15 χρόνια η λύση που είχε προκριθεί και εγκριθεί για να προχωρήσει ήταν η υποθαλάσσια αρτηρία, ένας αυτοκινητόδρομος που θα συνέδεε τη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης με την ανατολική πλευρά της πόλης.
Επρόκειτο να έχει συνολικό μήκος 6,2 χιλιόμετρα με λίγο περισσότερο από 1 χιλιόμετρο υποθαλάσσιας σήραγγας στον Θερμαϊκό Κόλπο.
Η σύμβαση προϋπολογισμού 472 εκ. ευρώ υπογράφηκε το 2006, όμως στη συνέχεια «πάγωσε» και το έργο εγκαταλείφθηκε.
Η κοινοπραξία Θερμαϊκή Οδός αποτελούμενη από την Άκτωρ Παραχωρήσεις (Ελλάκτωρ) – Archirodon – Boskalis και το Ελληνικό Δημόσιο κατέληξαν σε συμφωνία για το ποσό των 85 εκ. ευρώ (67,8 εκ. ως το σύνολο των επιδικασθέντων αποζημιώσεων και 17,1 εκ. ως τόκους) μετά από δικαστικές διαμάχες και έπειτα από Πρόταση Συμβιβαστικής Επίλυσης Διαφοράς που κατέθεσε στο υπουργείο Υποδομών η κοινοπραξία και έγινε δεκτή στις 23 Δεκεμβρίου 2021 από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.
Είναι χαρακτηριστικό πως οι απαιτήσεις σε διάφορες χρονικές περιόδους έφταναν ακόμη και τα 350 εκ. ευρώ μαζί με την ηθική βλάβη.
Η υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης ήταν μία από τις μεγάλες συμβάσεις παραχώρησης πριν από περίπου 15 χρόνια, μαζί με την Ολυμπία Οδό, τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα, την Κεντρική και Ιόνια Οδό όπως και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.
Πηγή Άρθου
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.