Η Θεσσαλονίκη πρέπει να διεκδικήσει αυτά που της αξίζουν.
Του Θεόφιλου Πατέλη
Κατά γενική ομολογία, τα κύρια προβλήματα της Θεσσαλονίκης είναι η καθαριότητα, το κυκλοφοριακό και η έλλειψη χώρων στάθμευσης.
Ο συνδυασμός των τριών έχει οδηγήσει να παρουσιάζει σήμερα η πόλη μια εικόνα δυσφημιστική για την ιστορία της και την ποιότητα των κατοίκων της, όταν στο παρελθόν είχε πρωτοπορήσει σε όλα τα επίπεδα: επιστήμη, γαστρονομία, διασκέδαση κλπ.
Ο νυν δήμαρχος, Κωνσταντίνος Ζέρβας, είχε την ευκαιρία του αλλά απέτυχε.
Είναι μια αξιόλογη προσωπικότητα αλλά αυτό δεν συνεπάγεται και επιτυχία στο έργο που του ανατέθηκε.
Ο δήμαρχος πρέπει να ξέρει να διοικεί και να επιλέγει τους κατάλληλους στην κατάλληλη θέση.
Ο Στέλιος Αγγελούδης με κέρδισε ακριβώς επειδή είναι τεχνοκράτης και έχει να επιδείξει έργο και στο λιμάνι και στον αθλητισμό έχοντας παράλληλα προωθήσει την επιχειρηματικότητα της πόλης.
Γι’ αυτό συστρατεύτηκα μαζί του και όχι με κάποιον άλλο από τους υποψηφίους που είναι αξιόλογοι και έχουν ξεχωρίσει σε επαγγελματικό αλλά και κοινωνικό επίπεδο.
Οι φωτογραφίες και οι δημόσιες εμφανίσεις με τα εκάστοτε κυβερνητικά στελέχη από οποίο χώρο και αν προέρχονται είναι σίγουρα απαραίτητες αλλά δεν αρκούν.
Τα ανταποδοτικά τέλη πρέπει να είναι όντως ανταποδοτικά. Δεν μπορούν οι δημότες να πληρώνουν τέλη και παντού να υπάρχουν σκουπίδια, ογκώδη, πλαστικά και λάμπες καμένες.
Η πρόταση του Στέλιου Αγγελούδη για τον επόπτη γειτονιάς πρέπει να υλοποιηθεί από τον επόμενο δήμαρχο οποίος και αν είναι.
Πρέπει να υπάρχει ιεραρχία και λογοδοσία στη διοίκηση.
Η προτεραιότητα του αυριανού δημάρχου που ελπίζω να είναι ο Στέλιος Αγγελούδης πρέπει να είναι η καθαριότητα.
Θα πρέπει να εξοφληθούν οι υποχρεώσεις προς προμηθευτές, να γίνουν επισκευές σε όσα οχήματα μπορούν να κινηθούν, να αγοραστούν απορριμματοφόρα, υδροφόρες κλπ., να πραγματοποιηθούν προμήθειες νέων κάδων και όποιου εξοπλισμού απαιτείται για να καθαριστούν οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια.
Ψεκάστε με ένα πιεστικό για να καταλάβετε ποιο είναι το πραγματικό χρώμα των ασυντήρητων πεζοδρομίων.
Το προσωπικό υπάρχει και είναι πρόθυμο να εργαστεί, η επόμενη διοίκηση πρέπει να τους χορηγήσει τα μέσα.
Το κυκλοφοριακό είναι το έτερο μείζον πρόβλημα.
Η πόλη με αρκετά χρόνια καθυστέρηση επιτέλους θα αποκτήσει μετρό.
Υπάρχει κάποια πρόβλεψη για το πού θα παρκάρουν οι κάτοικοι από το ευρύτερο συγκρότημα της Θεσσαλονίκης για να πάρουν το μέτρο; Καμία.
Πρέπει να πιεστεί η κεντρική εξουσία από τον επόμενο δήμαρχο να αγοραστούν λεωφορεία, βανάκια και να γίνει ό,τι κρίνεται απαραίτητο για τη μετεπιβίβαση στους σταθμούς.
Υπάρχουν δεκάδες δημοτικά οικόπεδα ειδικά στο Ε’ δημοτικό διαμέρισμα μέσα στα χόρτα που θα μπορούσαν να καθαριστούν και να αξιοποιηθούν ως χώροι πέριξ των σταθμών.
Όλοι στην Ευρώπη κινούνται με τα ΜΜΜ αλλά η Θεσσαλονίκη υστερεί.
Είναι αδύνατη η μετακίνηση και στάθμευση εντός της πόλης.
Στην ελλιπώς φωτισμένη Νέα Παραλία, στο Μέγαρο Μουσικής, υπάρχει ένα πάρκινγκ ποδηλάτων με τεράστιο χώρο στο οποίο φιλοξενούνται 1 έως 5 ποδήλατα.
Θα μπορούσε ένα μεγάλο μέρος του να διατεθεί για τη στάθμευση ΙΧ των κατοίκων και των επισκεπτών.
Η ποιότητα ζωής έχει υποβαθμιστεί. Δεν υπάρχουν οι αλάνες με τις οποίες μεγαλώσαμε.
Οι λίγες παιδικές χαρές είναι επικίνδυνες, ενώ στο τεράστιο παραλιακό μέτωπο θα μπορούσαν να φιλοξενηθούν και πολλά αθλήματα, με έμφαση σε αυτά του υγρού στοιχείου.
Δεν υπάρχουν πολλές πόλεις όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη που να διαθέτουν αυτό το παραλιακό μέτωπο του Θερμαϊκού.
Η Θεσσαλονίκη πρέπει να αυτοδιοικηθεί και όχι να ετεροδιοικηθεί με στηρίξεις κομμάτων.
Πρέπει εμείς που ζούμε εδώ να καταλάβουμε ότι δεν ζούμε πια στη δεκαετία του ’80 με την κομματική πόλωση, να αγαπήσουμε τους εαυτούς μας και την πόλη στην οποία ζούμε.
Πηγή Άρθου
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.