Δέος. Αν και ημιτελές το πλοίο καθώς ακόμη δεν έχει τοποθετηθεί το block του ‘’πύργου’’ με το ραντάρ και τους υπόλοιπους αισθητήρες, η εικόνα που σχηματίζει όποιος βλέπει για πρώτη φορά στη θάλασσα έξω από την dry dock δεξαμενή την πρώτη Ελληνική φρεγάτα Belharra, την F-601 ‘’ΚΙΜΩΝ’’ είναι ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά επιβλητικό σκαρί με βασικό του χαρακτηριστικό την ανάστροφη πλώρη. Και μόνο αυτό παραπέμπει στο εμβληματικό θωρηκτό ‘’ΑΒΕΡΩΦ’’ και εύλογα παραπέμπει σε συσχετισμούς και συμβολισμούς.
Τo Newpost είχε την ευκαιρία έπειτα από την επίσημη τελετή καθέλκυσης παρουσία του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια και του Αρχηγού ΓΕΝ Αντιναύαρχου Ιωάννη Δρυμούση να ανέβει στο υπό ναυπήγηση πλοίο. Αν και το 2022 επισκεφθήκαμε τα Γαλλικά ναυπηγεία της Naval Group όπου καθελκύστηκε η ‘’Amiral Ronarc’h’’, η πρώτη Belharra για λογαριασμό του Marine Nationale η αίσθηση που αποπνέει η περιήγηση στο Ελληνικό πλοίο είναι εντελώς διαφορετική ειδικά τη στιγμή που αποκαλύφθηκε στην πλώρη του έπειτα από την κοπή της σχετικής κορδέλας ο κωδικός F-601, ‘’ταυτότητα’’ του πλοίου δηλαδή. Ενώ έντονα ήταν πάνω στο πλοίο το μπλε και το λευκό, τα χρώματα της Ελληνικής σημαίας.
Ήταν Μάιος του 1996 όταν η φρεγάτα ‘’ΣΑΛΑΜΙΣ’’, η τέταρτη φρεγάτα κλάσης ΜΕΚΟ που πρόσθεσε στο οπλοστάσιο της το Πολεμικό Ναυτικό καθελκύστηκε στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Δύο χρόνια εντάχθηκε σε υπηρεσία και αποτελούσε την πιο καινούργια Μονάδα Επιφανείας του Στόλου. Οι τέσσερις ΜΕΚΟ μαζί με τις εξαιρετικά αξιόπιστες Ολλανδικές φρεγάτες S συνέθεταν μια πανίσχυρη αρμάδα η οποία υπερτερούσε σαφώς έναντι του Τουρκικού Στόλου.
Αυτό όμως ήταν και το τελευταίο μεγάλο εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού για Μονάδες Επιφανείας. Από τότε στη ‘’φαρέτρα’’ του Στόλου προστέθηκαν μόνο τα τέσσερα υποβρύχια 214 κλάσης ‘’ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ’’ και τα επτά Ταχέα Σκάφη Κατευθυνόμενων Βλημάτων Super Vita με τελευταία τα ‘’ΒΛΑΧΑΚΟΣ’’ και ‘’ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ’’.
Έπρεπε να περάσουν σχεδόν τρεις δεκαετίες με την προκλητικότητα των γειτόνων να γίνεται όλο και πιο έντονη μέχρι να ληφθεί απόφαση για ενίσχυση του Στόλου με καινούργιες Μονάδες Επιφανείας. Έπειτα από συζητήσεις και διαβουλεύσεις ετών και ενώ η δεκαετής οικονομική κρίση αποτέλεσε τροχοπέδη σε όλα τα εξοπλιστικά προγράμματα το Ναυτικό Επιτελείο κατέληξε στην επιλογή των Γαλλικών φρεγατών Belharra με τη σχετική σύμβαση να υπογράφεται τον Μάρτιο του 2022 πάνω στο εμβληματικό θωρηκτό ‘’ΑΒΕΡΩΦ’’ για αγορά τριών φρεγατών με option για ακόμη μια.
Ενάμιση χρόνο μετά οι Γάλλοι ρίχνουν την F-601 ‘’ΚΙΜΩΝ’’, την πρώτη Belharra-FDI HN2-στη θάλασσα και στη θέση της εντός της dry dock δεξαμενής μεταφέρουν τα πρώτα blocks της F-602 ‘’ΝΕΑΡΧΟΣ’’. Ενώ ήδη σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κοπής μετάλλων για την 3η FDI NH2, την F-603 ‘’ΦΟΡΜΙΩΝ’’.
Με τη ναυπήγηση των τριών πλοίων όχι απλά να κυλά εντός χρονοδιαγράμματος αλλά και με αυξημένες πιθανότητες να παραδοθούν πριν τους προκαθορισμένους χρόνους. Η F-601 ‘’ΚΙΜΩΝ’’ στις αρχές του 2025, η F-602 ‘’NEAΡΧΟΣ’’ στα μέσα του ίδιου χρόνου και η F-603 ‘’ΦΟΡΜΙΩΝ’’ στα τέλη του 2026.
Πηγή Άρθου
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.